אליפטיגו

אליפטיגו – ריצה באוויר 🙂

אליפטיגו הוא מכשיר מהפכני הנותן פתרונות רבים לרצים מקצועיים וחובבנים.
בדומה למכשיר האליפטי המוכר מחדרי הכושר, האליפטיגו בראש ובראשונה מכשיר המאפשר פעילות אירובית ארוכת טווח וכל זאת באוויר הפתוח.
לאליפטיגו יתרונות רבים שהמרכזי שבהן הוא הפחתה משמעותית של ההתנגדות והעומס המופעל על המפרקים בזמן ריצה.
הוזמנו על ידי חברת "פעילה", המפיצים הראשיים של המכשיר בישראל, למפגש התנסות בפארק הירקון.

אימון בפארק הירקון על האליפטיגו – Elliptigo

לאחר שעה של רכיבה משותפת של שלי ושל שני, מאמנת כושר אישית ומדריכת קבוצת הריצה, הסכמנו בינינו על כמה נקודות חשובות לגבי המכשיר:

מתאים לכולם- מכשיר האליפטיגו פשוט וקל לתפעול ואינו מצריך התמקצעות כלשהי למעט הידע הבסיסי של רכיבה על אופניים. מסיבה זו הוא מתאים ביותר גם לאוכלוסיה מתחילה בעולם הריצה וגם לרצים מאומנים שיוכלו לשלב את האימון על האליפטיגו בתוכנית האימונים שלהם.
כמו כן, בגלל המהירות שניתן להגיע אליה עם מכשיר האליפטיגו, אפשר לצרף בן זוג שיבצע את אותו האימון עם אופניים.

בלימת זעזועים- על מכשיר האליפטיגו ממוקמות כפות הרגליים כשהן אינן זזות ושומרות על מגע רציף עם התושבת, משום כך העומסים המופעלים על מפרקי הרגליים ועל עמוד השדרה הם מינימלים.
אימון כזה, יכול להוות תחליף מצוין לספורטאים או חובבנים בעלי רגישות או לאחר פציעות במפרקים.

עבודה כנגד התנגדות- למכשיר האליפטיגו שלושה או שמונה הילוכים בהתאמה למכשיר הספציפי ולכן הוא מאפשר וויסות העומס בהתאם לצורכי האימון ולתוואי השטח. עובדה זו מאפשרת התמקדות אחרת בכל אימון, מצד אחד הפחתת התנגדות תוך הגדלת נפח האימון (עבודה אירבית) או לחלופין התנגדות גבוהה יותר ונפח עבודה קטן (עבודת כוח רגליים).
בנוסף מאפשר שילוב הפוגות תוך כדי האימון ורכיבה בעומס משתנה.

תנועת ריצה כברירת מחדל- בשונה ממכשירים אירובים אחרים, מכשיר האליפטיגו מעוצב כך שתנועת הפסיעה בין הרגליים מדמה תנועת ריצה אמיתית. השרירי והמפרקים הפועלים ברכיבה על המכשיר הם זהים לחלוטין לאילו הפועלים בתנועת ריצה, זאת ועוד טווחי המפרקים זהים לשל פעולת הריצה.

שיתוף השרירים המייצבים- מנח העמידה על המכשיר מצריך שיווי משקל דינמי (תוך כדי תנועה) כתוצאה מכך מצטרפים לעבודת הרגליים גם שרירי הליבה המייצבים ולכך יש יתרון עבור הסובלים מבעיות גב למניהם

ריצה בכיף- מכשיר האליפטיגו מגיע למהירויות של 20-30 קמ"ש, לכן הפעילות עליו מאפשרת עבודה בנופים מתחלפים תוך גיוון הסביבה ובלווי רוח פנים מצננת :).
הרכיבה על המכשיר בעמידה יוצרת אפקט של הסתכלות ממקום גבוה ובכך תורמת גם היא לתחושת ההנאה באימון.

מאת: יותם ושני – מאמני כושר אישיים

כתבות נוספות מבלוג הכושר

ריצה למתחילים
הקשר בין שינה ופעילות גופנית
איך להיכנס לכושר
כושר לילדים
אליפטיגו
מאמן כושר אישי יתרונות
איך לבצע אימון כושר אפקטיבי
איך להוריד את הבטן