תרגילי כוח במתקני הכושר

סרטון תרגילי כוח במתקני הכושר

במהלך אימון הליכה או ריצה, פינות הכושר בעיר מאפשרות לנו לשדרג את האימון ולהוסיף לו כמה תרגילי כוח בעזרת מתקני הכושר הציבוריים הנמצאים ברחבי העיר.
מתקני הכושר בנויים באופן שבו כל אחד ואחת יוכלו להשתמש ולתרגל בהם.
לפעמים רמת התרגיל בסיסית מאוד ולכן כדאי ומומלץ לנסות ולאתגר את הביצוע על ידי אילתור תרגילים נוספים בעזרת מתקני הכושר הציבוריים.
בסרטון זה אדגים שני תרגילים פשוטים שניתן לבצע במתקנים אך הם אינם התרגילים הרגילים של המתקן.

בסרטון תוכלו לצפות בשני תרגילי כוח, האחד בעזרת מתקן לחיצת הרגליים והשני בעזרת מתקן לחיצת הכתפיים.

תרגיל 1 – חתירה במתקן לחיצת הרגליים: תרגיל זה מבוצע ע"י משיכת מושב מתקן לחיצת הרגליים כשאנו בעמדת פסיעה, הגב ישר ומוטה לפנים והיד מושכת את מושב המתקן והמרפק צמוד לגוף.
השרירים הפועלים הם שריר הגב והיד הקדמי וכן שרירים נוספים הנכנסים לפעולה בגלל מנח הגוף המאתגר. תרגיל המתאים למתאמנים ברמה בינונית ומעלה.

תרגיל 2 – לחיצת כתפיים בעמידה: במצב של עמידה אל מול מתקן לחיצת הכתפיים, נלחץ את הידיות מעלה, ברגליים בפיסוק קל ובברכיים כפופות. את התרגיל ניתן לאתגר כשבן זוג או מאמן הכושר עומד על המתקן ומהווה משקולת לתרגיל.
תרגיל זה עובד על שריר הכתף והיד האחורי וכן עבודת שרירי הבטן והגב כמייצבים.

אופן ביצוע התרגילים

מומלץ לבצע את התרגילים בצמוד לאימון נוסף אותו אתם מבצעים.
מתקני הכושר הציבוריים מאפשרים לנו לשלב בכל אימון חוץ, כמה תרגילי כוח מגוונים התורמים לחיזוק השרירים ולאיכות האימון כולו.
ניתן לבצע את התרגילים בין 10-15 חזרות, 2-3 סטים ולשלבם עם תרגילי כוח נוספים בעזרת המתקנים. אתם מוזמנים לצפות בסרטון נוסף ובו תרגילי כוח במתקנים .
ביצוע שני התרגילים יחד ותרגילים נוספים, יתן מענה כמעט מושלם לחיזוק פלג הגוף העליון.

מאת: יותם איזקוב – מאמן כושר אישי

סרטוני כושר נוספים בקטגורית תרגילים לפלג הגוף העליון

תרגילי כושר מיוחדים מעולם הפילאטיס
סרטון תרגילי כוח במתקני הכושר
סרטון תרגיל מקבילים במתקני הכושר בפארק
תרגילי כוח במתקני הכושר שבפארק
תרגיל שכיבות סמיכה
תרגילי כוח מגוונים בעזרת ספסל בפארק