אימון מתיחות

אימון מתיחות

אימון מתיחות הוא אימון כושר אישי לכל דבר אולם בשונה מאימון אירובי/אנאירובי, הוא יתמקד בניעות מפרקי הגוף. באימון מסוג זה נתמקד בביצוע מתיחות שונות ומגוונות לכל שרירי הגוף. גמישות משתנה בין מפרק למפרק ולכן חשוב לשים דגש על כל קבוצות השרירים העוטפות מפרקים. משום כך נעבוד על כל שריר בנפרד תוך התמקדות בהארכתו והגמשתו וכך בהדרגה נשמור ואף נגדיל את טוחי התנועה המפרקיים. בנוסף חשוב ורצוי לחזק  את יציבות הגוף ע"י תרגילים לשיווי המשקל וכן את יציבת הגוף התקינה על מנת לזקוף קומתנו ולמנוע פציעות. משום כך נבנה יחד עם המתאמן תוכנית אימונים בדיוק כבכל אימון, המכוונת לטיפוח הגמישות, היציבה ויציבות הגוף.
כמובן שתוכנית האימונים תהיה מתאימה ספציפית לגילו ולרמתו ההתחלתית של המתאמן ותהיה מדורגת ומבוקרת. מתוך כך, לא מן הנמנע שיתווספו תכנים נוספים באם יהיה צורך בכך, לדוגמה: חיזוק שרירי הבטן, זוקפי הגב, שרירי קרקעית האגן וכו'.
זמן האימון הוא 45 דקות ומומלץ לבצעו אחת לשבוע או אחת לשבועיים על מנת להבטיח שיפור אופטימלי. לנוחיותו של המתאמן, יבוצא האימון בביתו, כאשר הוא יחף ובבגדים מתאימים לפעילות. רוב האימון מתבצע במנחים שונים על גבי מזרן יוגה.

אימון מתיחות, למי זה מתאים?

באופן כללי אימון שכזה מתאים לכלל האוכלוסייה לשם שמירה על אורח חיים תקין.

  • לאוכלוסיית אנשים שאינם מאומנים הרוצים להתחיל פעילות וחוששים מהקושי, מומלץ כקרש קפיצה עדין ונגיש יותר מאימונים אחרים.
  • לאוכלוסיית אנשים בעלי מוגבלות בתנועה, כזו הנובעת מפעילות יומיומית שאינה תקינה, מפציעות או מחוסר תנועה לאורך זמן.
  • לאוכלוסיית אנשים מאומנים אשר מבצעים בעיקר עבודה אירובית/אנאירובית בחוץ או בחדר כושר ומשום כך בהכרח מקצרים את טווחי התנועה המפרקיים שלהם.
  • לאוכלוסיית הספורטאים : תריאטלתים, רצי מרתון, מתמודדי תחרות "איש הברזל", ספורטאי ענפים קבוצתיים, מומלץ מאוד להוסיף אימון שכזה לתוכנית האימונים הקיימת. מעבר לכך ששרירי הגוף מתקצרים כתוצאה מאימוניהם הרגילים ישנו עניין במניעת פציעות העלולות להיגרם כאשר הגוף אינו גמיש מספיק.