כיצד להתמיד בפעילות גופנית

דרכים לשמירה על כושר והתמדה בפעילות גופנית

ידוע מזמן, שכאשר אדם עומד בפני תהליך, שינוי או יישום של החלטה חדשה,עליו להתנהל בדרך מסוימת, כזו המכוונת ספציפית להשגת המטרה אליו הוא שואף.
קיבלתם עליכם להגשים מטרה חדשה? מצוין!
עכשיו צריך להוציא את הרעיון מן הכוח אל הפועל, קרי לבצע אותו ולעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר.
נפנה ישירות למטרה לשמה התכנסנו: שיפור הכושר הגופני כחלק מאורח חיים בריא! אם קיבלתם את ההחלטה להתחיל בפעילות גופנית אז בראש ובראשונה: כל הכבוד!
כעת חשוב להתמקד בביצוע ולכוון לביצוע הנכון ביותר, זה שיכוון להצלחה,יניב תוצאות מיטביות ובעיקר: כזה שיגרום להתמדה בפעילות!
לצערי, רבים מהאנשים מסגלים לעצמם נוהל של החלת הרגל חדש, בו הם מתחילים בהתלהבות רבה, חדורי מוטיבציה ולהוטי מטרה, או אז כאשר שוככת מעט ההתלהבות או כאשר עניין אחר מקבל משמעות,פוחתת חשיבות המנהג שסיגלו קודם לכן.כאשר ישנה ירידה בעוצמת חשיבות המטרה אותה הצבנו, אנשים נוטים לכוון אליה הרבה פחות. לעתים למרות ירידת האנרגיה המכוונת, תצליח הפעילות אולם כאשר המטרה המדוברת היא שמירה על הכושר ע"י ביצוע פעילות גופנית, ירידת מוטיבציה כזו,חשובה כמכת מוות קטלנית להצלחה בביצוע! הסיבה לכך נעוצה באופי השונה שיש לפעילות גופנית, קרי ההסתגלות הפיזיולוגית.
בשונה משאר ההרגלים והמטרות אותן שואפים לסגל, כאשר מדובר בפעילות גופנית יש ערך עליון לביצוע מתמיד כיוון שהיכולת אותה רכשנו בעצם הביצוע, יורדת לטמיון מהר מאוד, אם לא מתרגלים אותה בקביעות.
אי לכך, מצאתי לנכון לצייד אתכם בהרגלים מסוימים, כאלו שהשפעתם על שימור המוטיבציה לפעילות היא מופלאה ועם זאת הם מאוד פשוטים לביצוע.

ראשית חשוב לזכור שכל אדם הוא אינדיוידואל בפני עצמו וכך גם הגורמים המניעים אותו לביצוע הפעילות הגופנית.
לעתים המניע הוא  גורם המראה החיצוני, פעמים אחרות תהיה זו מטרה בריאותית, אצל אחר שולט הצורך בתחושת הישג. יהיה אשר יהיה המניע,

מניסיוני הרב כמאמן כושר אישי, התרשמתי שיש מס דרכים המסייעות להתמדה
ולדביקות בפעילות גופנית.
מצאתי לנכון לשתף אתכם בכמה טיפים עיקריים המפורטים מטה.
כולי תקווה שאהיה לכם לעזר!

הגברת המוטיבציה לאימוני כושר

כאמור בכדי ליצוראת השינוי אותו אתם רוצים, כדאי ורצוי מספר צעדים היצרים עיניין והתחיבות לשינוי, בקרה הזה, התמדה באימוני כושר.
הקצאת משאבים: כפי שהזכרנו קודם,כשרוצים להשיג מטרה, יש להפנות לשם כך משאבים, שני המשאבים העיקריים הם זמן וכסף.
משאב הכסף- הקצאת המשאב הפיננסי תשמש לפעמים  לרכישת ביגוד או ציוד מתאים ובפעמים אחרות לרכישת ידע בתחום.
אומנם ניתן לבצע פעילות באופן עצמאי, אולם מומלץ לפחות בהתחלה להכנס למסגרת מחייבת כגון עבודה משותפת עם מאמן כושר אישי או קבוצת כושר
כאשר הרעיון הוא לרכוש ידע מקצועי ובטיחותי בכל הנוגע לאימוני כושר ופעילות גופנית.
משאב הזמן-  כאשר מתחילים בפעילות גופנית, כדאי להקצות זמן קבוע מראש לביצוע הפעילות. הקצאה זו תגובה ברישום זמני האימון ביומן לוח הזמנים שלכם וכך תעניק לה עדיפות לביצוע.
פרגנו לעצמכם – דימוי אישי חיובי ותחושות של סיפוק והישג הם גורמים מוציבציונים ניפלאים, ומשום כך חשוב שלמרות שאתם בתחילת הדרך ולעיתים הפעילות המבוצעת היא בסדר גודל קטן יחסית, בכל זאת יצרתם תחילתו של שינוי,
התחלתם להתאמן אז תנו לעצמכם תפיחה על השכם, מגיע לכם!
ספרו לחברים שלכם – לסביבה הקרובה יש השפעה  אדירה על הנעתם של בני אדם. לאנשים הקרובים אליכם יש יכולת ליצור תחושות ניכור או להפך – העצמה.
מתוקף היותם קרובים, הם יכולים לשמש כמראה המשקפת כיצד אתם ניתפסים בעניהם ובדרך כלל חשוב לכם לדעת שהם אוהבים את מה שהם רואים, מה גם שמכיוון שאתם חשובים להם, בדרך כלל ישתדלו להעצים אתכם.
משום כך כשמתחילים לבצע אימוני כושר, מומלץ מאוד לשתף את הסביבה הקרובה בשינוי שהתחלתם, השיתוף יוצר מסגרת מעודדת ומעניק אמצעי לבקרה ושליטה על ביצוע.
תתחדשו! – כשמתחילים בפעילות גופנית מומלץ וכדאי להתחדש בפריטי לבוש מתאימים: פנקו את עצמכם בחליפת אימון חדשה, נוחה ובעלת מראה ספורטיבי. הלוק החדש שיתגלה לכם אל מול המראה יעודד ויגביר את הרצון להתמיד בשינוי. בנוסף כדאי לזכור שלבוש ספורטיבי נוח כזה שמתאים לאקלים הישראלי, עשוי להקל במעט על הקושי הפיסי בביצוע הפעילות הגופנית באימוני הכושר.
חוץ מזה, למעשה, מעצם נקיטת הפעילות החדשה, הרווחתם את הזכות, מגיע לכם!!!
מאת: שני שרגאי ויותם איזקוב- מאמני כושר אישיים

כתבות נוספות בבלוג הכושר

ריצה למתחילים
הקשר בין שינה ופעילות גופנית
איך להיכנס לכושר
כושר לילדים
אליפטיגו
מאמן כושר אישי יתרונות
איך לבצע אימון כושר אפקטיבי
איך להוריד את הבטן